Tuesday, September 6, 2016

Tallinnast Vilniuse kaudu Poola

Hommikul 3.09 kell 9:10 oli auto ees ja sõit Itaaliasse algas. Ilmateade teatas et saartest alates hakkab vihma sadama nii et pole raske eemale minna mingiks ajaks aga hiljem selgus et vihm tuli meiega kenasti kaasa. Ma olin lätti jõudes väga pettunud, kuna olen ajakirjandusest lugenud, et kõik kütuse hinnad pidid olema lätis odavamad kui eestis. Bensiin on 1 sent odavam, et selle pärast küll ei tasu tulla siia bensiini järele. Diisliga pidi olema suurem vahe. Mu sõpradel on väike laps ka kaasas, kes paar päeva enne väljasõitu oli jäänud nohuseks ja veidi haiglane. Praeguseks kui oleme jõudnud Riia alla on ta vahtinud minu tabletist multikaid ja suurt virinat pole olnud. Lätis käisime Addazis söömas, kena koht järve kaldal, kindlastion kõik kes lätis käinud, sealt mööda sõitnud. Koht oli kena, toit oli teeäärse putka mõõtu ja teenindus oli umbes nii, et mis te veel siit tahate, No ma ei tea kas nüüd ollakse veel rohkem kibestunud et kliendid jotsi ei jätnud? Ma ei saa omanikust aru kes võtab töötajaid iluasjaks aga mitteselleks et kliendid kunagi ka tagasi tulla tahaks. Lätis paistab väga popp olevat Justin Timberlake Dance läti keelne variant, 'Tiu tiu tiu tiu. Seda käiatakse suht tihti raadis. Läti teed on kõik enam vähem korda tehtud ja väga hea kvaliteediga. Leedu üllatas veel kallima bensiini hinnaga. Ja ilm on ka külmem, kas tõesti pole mujal parem kui kodus. Öösel olime Vilniuses minu reisikaaslaste tädi juures. Väike maja kesklinna ääres kohe, aga kuna me jõudsime kohale suht hilja, siis meil ei olnud isu enam kuhugile minna. Kõht oli ka tädi tehtud parti ploomidega nii täis et ei jaksanud liigutadagi. Hommikul väljusime Vilniusest Warsavi peale kell 9. Mitu tundi tuli taltsutada GPSi et ta ei saadaks meid Lazdijai asemel Kaunasesse. Võibolla oli tal sellega ka tagamõte sest esiteks võeti meid poolapiiril passikontrolliks maha ja see võttis kenakese aja. Ja teiseks oli peaaegu 100 km üles  kaevatud kiirteed Lomza linna kandis ja tunda annab pühapäeva õhtul Warsaavisse tagasi sõitvate autode hulk. Augustowi linnas käisime teeääres söömas ja sõime poola rahvustoitu vist, seda müükase igal pool, pizza. Reisikaaslased võtsid suure pizza ja see oli väikese teelaua suurune, Kõik saavad oma pizzasid süüa veel mitu aega. Mulle tundus, see piirkonda mis jäi kohe peale Leedu piiri Poola poole, väga huvitav, selline rahvuspargi moodi, kuskil pidid olema piisonid, kuksil oli hoiatus märk, ettevaatust ilvesed. See paik tundus olevat selline sarnane kuid suurem, Saadjärve taguse alaga. Aga kuna meie reisi eesmärk on Itaalia siis jäävad need piisonid ja ilvesed mingiks teiseks korraks. Poolas tundub ka see tõsi olevat et nad ei räägi muid keeli kui oma Polskat, No igal pool seleta käte ja jalgadega ja mul jäi kõnekaart ka selle pärast ostmata. Ma ei tea kas siin koolides keeli üldse ei õpetata.

No comments:

Post a Comment